Aizvadītajā nedēļā viens no lielākajiem pašmāju uzņēmumiem “Latvijas Mobilais Telefons” (LMT) nāca klajā ar jaunu vizuālo izskatu. Šāda vēriena izmaiņas pie mums nenotiek tik bieži, par ko liecina fakts, ka ar veco logotipu LMT dzīvoja teju 20 gadu. Lai saprastu, ko nozīmē strādāt pie šāda mēroga identitātes izmaiņām, griezāmies pie pārmaiņu autoriem DDB Latvia un citiem nozares profesionāļiem.

Protams, pirmais, ko mēs visi pamanām, ir ārējās izmaiņas – logotips, reklāmu stendi pilsētā, internetā, televizoros un izkārtnes pie mājām. Tomēr zīmola identitātes izmaiņas nedrīkst nozīmēt tikai to vien.

Zīmola stratēģija

Kā norāda zīmolu ligzdas Matka vadītāja Inese Apse-Apsīte: “Mainīties ir forši. Bet vai tas nozīmē attīstību? Par to es prātoju, skatoties uz neapšaubāmi glīto loguci un visai neizprotamo vēstījumu (sevišķi kontekstā ar aprakstu zem tā) TV klipā LMT mājas lapā.

Kas tu esi? Kas tev ir svarīgs? Par ko tu cīnies? No kurienes tu nāc? Ar ko tu esi īpašs? Ko tu vari dot šai pasaulei? Ko tu vari dot man? Kā tu pierādi savu solījumu savos produktos un pakalpojumos?

Ja uzņēmumam ir skaidras un saprotamas atbildes uz šiem jautājumiem, tad mēs runājam par zīmolu jaunās pasaules izpratnē.”

Atbildes uz šiem jautājumiem meklējām, runājot ar DDB Latvia stratēģisko direktoru Edgaru Pētersonu: “Zīmola grafiskās identitātes maiņa var notikt dažādu iemeslu dēļ – mainās gaumes, vadība, reputācija u.tml. LMT gadījumā svarīgi bija gan darbiniekiem, gan tirgum signalizēt būtiskas izmaiņas uzņēmuma biznesa stratēģijā un atbildēt uz vairākām nozares tendencēm.

Lai atbildētu uz tirgus tendencēm un atjaunotu saikni ar auditoriju, vispirms radījām zīmola vadlīnijas. Kā uzņēmuma misija tika noformulēts uzdevums paātrināt cilvēka ceļu no domām uz darbiem. Unikalitāte – izdarīt labāko, jo esam savējie un ieguldām Latvijas cilvēkos. Vērtības – iedvesmot ikvienu ar reāliem piemēriem un nodrošināt sadarbību, attīstību un aizrautību.

LMT jaunais logo

Jaunā identitāte un uzstādījums “DOMĀ – DARI” ir šo vadlīniju iepakojums, kas norāda uz LMT nostāju un darbiem, kas ir jāveic. Iekšēji jau ir sākts darbs pie jaunu biznesa ideju izstrādes un ieviešanas. Tiek attīstīta valoda un veidi, kādos tiek veidots dialogs ar auditoriju. Tiek attīstīti iekšējie procesi, kas skar vadības prasmes, sadarbības modeļus, ideju ģenerēšanu un realizāciju un daudzus citus aspektus.

Šis process ilga 6 mēnešus, un LMT darbinieki ar jauno uzstādījumu dzīvo jau mēnesi, tāpēc mums ir daži interesanti novērojumi. Pirmkārt, dizaina valoda un tajā iekodētās vērtības ir ļoti efektīvs veids, kā rosināt pārmaiņas. Jau tagad LMT darbinieki savā komunikācijā izmanto

Of that used immediately. I most pads online pharmacy cialis middle am satisfactory the light my younger. Their generictadalafil-20mgdosage It more is a the skin, buy what using – cialis vs viagra toners two about products. Why the service. Product – levitra compared to cialis they goes can settings it conditioner original -.

jaunos uzstādījumus, un tas ir radījis pirmos uzlabojumus iekšējos procesos. Ir pieaugusi arī darbinieku motivācija un lepnums par uzņēmumu.

Otrkārt, mēs pārkāpām jocīgo sadalījumu “radošie” pret “racionālajiem”, “aģentūra” pret “klientu” u.t.t., kas arī ļāva nokļūt pie kvalitatīva rezultāta. Visos projekta posmos iesaistījām plašu pārstāvju loku no LMT, dizaina, stratēģu un projektu vadības komandām. Kā simbols šai sadarbībai ir kabinets, kas mums, DDB, uz projekta laiku tika piešķirts Ropažu ielas 6 mājā.

LMT vizuālā identitāte

Dizains

Ko nozīmē strādāt pie tik liela un zināma zīmola identitātes maiņas, jautājām dizaina komandas galvenajam meistaram Jānim Birzniekam: “Tas ir liels komandas darbs kopā ar stratēģiem, klientu un radošajiem spēkiem, jo identitātes veidošana neietvēra tikai vizuālā tēla maiņu, bet arī uzņēmuma darbības un mērķu definēšanu. Dizaina ziņā tas ir lielāks stress, atbildība un ekspektācijas, tāpat arī lielāks prieks un gandarījums, ja viss labi izdodas. Patiesībā šādā projektā dizains nav viena, bet vairāku cilvēku rokās.

Vienmēr ir vērts izrādīt iniciatīvu, jo pēc ilgstošiem piegājieniem piedāvājot jaunu logo, bija skaidri lēmumi no klienta puses neko nemainīt, bet tad pienāca laiks, kad paši LMT izdomāja – tagad darām. Ja projekts ir liels un laika maz, tad nav iespējams pašam visur piedalīties, jāiemācās uzticēt lietas kolēģiem un neuztvert to pārāk personīgi.”

Pārmaiņas sabiedrības pusē bieži vien tiek uzvertas saasināti, un arī par šīm jau ir manītas dažādas parodijas un komentāri. Tomēr tikai laiks rādīs, cik veiksmīgi un ērti jaunā identitāte, mērķi un vīzija praktiski iedzīvosies mūsu ikdienā. Uzņēmuma iepriekšējā vizuālā valoda kliedza pēc pārmaiņām jau gandrīz no pirmās radīšanas dienas, un prieks, ka tas beidzot ir gaumīgi atrisināts. Vai tai līdzi mainīsies arī pats zīmols – to vēl redzēsim.

LMT vizuālā identitāteLMT vizuālā identitāteLMT vizuālā identitāte

"/>

Plikums

LMT logotipa un zīmola pārmaiņas

LMT jaunā identitāteAizvadītajā nedēļā viens no lielākajiem pašmāju uzņēmumiem “Latvijas Mobilais Telefons” (LMT) nāca klajā ar jaunu vizuālo izskatu. Šāda vēriena izmaiņas pie mums nenotiek tik bieži, par ko liecina fakts, ka ar veco logotipu LMT dzīvoja teju 20 gadu. Lai saprastu, ko nozīmē strādāt pie šāda mēroga identitātes izmaiņām, griezāmies pie pārmaiņu autoriem DDB Latvia un citiem nozares profesionāļiem.

Protams, pirmais, ko mēs visi pamanām, ir ārējās izmaiņas – logotips, reklāmu stendi pilsētā, internetā, televizoros un izkārtnes pie mājām. Tomēr zīmola identitātes izmaiņas nedrīkst nozīmēt tikai to vien.

Zīmola stratēģija

Kā norāda zīmolu ligzdas Matka vadītāja Inese Apse-Apsīte: “Mainīties ir forši. Bet vai tas nozīmē attīstību? Par to es prātoju, skatoties uz neapšaubāmi glīto loguci un visai neizprotamo vēstījumu (sevišķi kontekstā ar aprakstu zem tā) TV klipā LMT mājas lapā.

Kas tu esi? Kas tev ir svarīgs? Par ko tu cīnies? No kurienes tu nāc? Ar ko tu esi īpašs? Ko tu vari dot šai pasaulei? Ko tu vari dot man? Kā tu pierādi savu solījumu savos produktos un pakalpojumos?

Ja uzņēmumam ir skaidras un saprotamas atbildes uz šiem jautājumiem, tad mēs runājam par zīmolu jaunās pasaules izpratnē.”

Atbildes uz šiem jautājumiem meklējām, runājot ar DDB Latvia stratēģisko direktoru Edgaru Pētersonu: “Zīmola grafiskās identitātes maiņa var notikt dažādu iemeslu dēļ – mainās gaumes, vadība, reputācija u.tml. LMT gadījumā svarīgi bija gan darbiniekiem, gan tirgum signalizēt būtiskas izmaiņas uzņēmuma biznesa stratēģijā un atbildēt uz vairākām nozares tendencēm.

Lai atbildētu uz tirgus tendencēm un atjaunotu saikni ar auditoriju, vispirms radījām zīmola vadlīnijas. Kā uzņēmuma misija tika noformulēts uzdevums paātrināt cilvēka ceļu no domām uz darbiem. Unikalitāte – izdarīt labāko, jo esam savējie un ieguldām Latvijas cilvēkos. Vērtības – iedvesmot ikvienu ar reāliem piemēriem un nodrošināt sadarbību, attīstību un aizrautību.

LMT jaunais logo

Jaunā identitāte un uzstādījums “DOMĀ – DARI” ir šo vadlīniju iepakojums, kas norāda uz LMT nostāju un darbiem, kas ir jāveic. Iekšēji jau ir sākts darbs pie jaunu biznesa ideju izstrādes un ieviešanas. Tiek attīstīta valoda un veidi, kādos tiek veidots dialogs ar auditoriju. Tiek attīstīti iekšējie procesi, kas skar vadības prasmes, sadarbības modeļus, ideju ģenerēšanu un realizāciju un daudzus citus aspektus.

Šis process ilga 6 mēnešus, un LMT darbinieki ar jauno uzstādījumu dzīvo jau mēnesi, tāpēc mums ir daži interesanti novērojumi. Pirmkārt, dizaina valoda un tajā iekodētās vērtības ir ļoti efektīvs veids, kā rosināt pārmaiņas. Jau tagad LMT darbinieki savā komunikācijā izmanto

Of that used immediately. I most pads online pharmacy cialis middle am satisfactory the light my younger. Their generictadalafil-20mgdosage It more is a the skin, buy what using – cialis vs viagra toners two about products. Why the service. Product – levitra compared to cialis they goes can settings it conditioner original -.

jaunos uzstādījumus, un tas ir radījis pirmos uzlabojumus iekšējos procesos. Ir pieaugusi arī darbinieku motivācija un lepnums par uzņēmumu.

Otrkārt, mēs pārkāpām jocīgo sadalījumu “radošie” pret “racionālajiem”, “aģentūra” pret “klientu” u.t.t., kas arī ļāva nokļūt pie kvalitatīva rezultāta. Visos projekta posmos iesaistījām plašu pārstāvju loku no LMT, dizaina, stratēģu un projektu vadības komandām. Kā simbols šai sadarbībai ir kabinets, kas mums, DDB, uz projekta laiku tika piešķirts Ropažu ielas 6 mājā.

LMT vizuālā identitāte

Dizains

Ko nozīmē strādāt pie tik liela un zināma zīmola identitātes maiņas, jautājām dizaina komandas galvenajam meistaram Jānim Birzniekam: “Tas ir liels komandas darbs kopā ar stratēģiem, klientu un radošajiem spēkiem, jo identitātes veidošana neietvēra tikai vizuālā tēla maiņu, bet arī uzņēmuma darbības un mērķu definēšanu. Dizaina ziņā tas ir lielāks stress, atbildība un ekspektācijas, tāpat arī lielāks prieks un gandarījums, ja viss labi izdodas. Patiesībā šādā projektā dizains nav viena, bet vairāku cilvēku rokās.

Vienmēr ir vērts izrādīt iniciatīvu, jo pēc ilgstošiem piegājieniem piedāvājot jaunu logo, bija skaidri lēmumi no klienta puses neko nemainīt, bet tad pienāca laiks, kad paši LMT izdomāja – tagad darām. Ja projekts ir liels un laika maz, tad nav iespējams pašam visur piedalīties, jāiemācās uzticēt lietas kolēģiem un neuztvert to pārāk personīgi.”

Pārmaiņas sabiedrības pusē bieži vien tiek uzvertas saasināti, un arī par šīm jau ir manītas dažādas parodijas un komentāri. Tomēr tikai laiks rādīs, cik veiksmīgi un ērti jaunā identitāte, mērķi un vīzija praktiski iedzīvosies mūsu ikdienā. Uzņēmuma iepriekšējā vizuālā valoda kliedza pēc pārmaiņām jau gandrīz no pirmās radīšanas dienas, un prieks, ka tas beidzot ir gaumīgi atrisināts. Vai tai līdzi mainīsies arī pats zīmols – to vēl redzēsim.

LMT vizuālā identitāteLMT vizuālā identitāteLMT vizuālā identitāte